Thursday, July 16, 2009

Spicy Beef Fusilli

Aku terpengaruh dengan Nida. Habis diet aku semalam. Tapi untuk sedikit kelainan, aku guna fusilli bukan spaghetti. Ini adalah bahan-bahan perencah yang biasa aku pakai. Hati hati dengan cayenne tu. Pedas dia boleh tahan jugak.



Bahan bahan lain yang aku gunakan adalah
3 ulas bawang putih
3 cawan Fusilli
Daging kisar (sesedap rasa anda) diperap dengan steak spice 1/2 jam. (gambar atas)
6 sudu makan Sos Spaghetti Kimball
Gula


Fusilli tadi direbus. Ikut arahan merebus pada paket. Jangan overcook. Ala dente kata buku masakan. Bila siap, angkat dan toskan.


Okay, mula mula aku ketuk-ketuk je bawang putih tu. kemudian tumis dengan guna 3 sudu olive oil. Kemudian, masukkan daging yang sudah diperap tersebut. Masukkan 2-3 titik Lea Perrins. Biarkan seketika. Apabila sudah setengah masak daging tu, tuang sos spaghetti dan satu cawan air. Biarkan menggelegak. Kecilkan sedikit api kemudian tabur sedikit oregano dan cayenne pepper. Juga sedikit herb Spaghetti Bolognese. Garam dan gula secukup rasa. Biarkan seketika sehingga sos anda ni pekat.

Dan apabila pekat, aku masukkan terus fusilli yang dah siap rebus tadi. Kacau seketika. Tabur sedikit parsley kalau anda suka. Tak ada pun tak apa. Gambar kat atas tu actually taken after 2 pinggan dan keluar.



Finally. Hidangkan bersama grated cheese. Musnah usaha aku diet.

No comments: