Tuesday, July 28, 2009

Luqmann Demam

Sepanjang hujung minggu bersama anak-anak, rupa-rupanya banyak benda yang saya terlepas.
Satunya Baby Luqmann. Dia dah boleh berdiri. Cuma nak bertatih je belum berani. Dah pandai panggil "Ma... Maaa". Dah pandai 'Tok.. tokkk.." (Mak Tok) Tapi Ahad petang, badan Mann dan mula panas. Nak demam. Kesian kat dia jadinya semalam aku ambik cuti. Sementara Anis ke sekolah, aku dapat layan dua dua budak kecil tu. Tapi sayangnya Luqmann demam. So memang tak nak dia dengan aku. Nak berkepit je dengan Mak Tok dia.
Pelik juga tiba tiba demam. Check punya periksa, minggu depan dia nak masuk setahun. Birthday dia rupanya. Demam nak alih tahun kot.

Dah setahun baby Luqmann. Abah rasa berapa kali je Luqmann berlama-lama dengan abah kan? Kesian Luqmann. Tapi ada kawan aku cakap, Luqmann ada ada Mama, Mak Tok, ada Abah Tok, ada Kakak Umairah, ada Ucu Mia, ada Acik Ayub. Abah kat sini dok sorang-sorang. Kesian Abah kan?

No comments: